Excite

Is de grootste carnavalshit van 2010 een reclamestunt?

Het is weer bijna carnaval en dat betekent foute liedjes. Dit jaar kwam de grote carnavalskraker via YouTube bij de mensen thuis. Daar had ene Jos van Oss een onverwacht grote hit met het nummer 'Zachte G, harde L'. Het nummer beschrijft hoe Jos op jonge leeftijd van Oss naar Osdorp verhuisde, alwaar hij werd uitgelachen door zijn zachte G. Maar al snel was hij de 'talk of the town' toen bleek dat zijn G dan wel zacht was, maar zijn L veel harder. Schunnig, maar net niet te grof. Kortom, de ideale mix voor een carnavalskraker.

Op internet werd het nummer al menigmaal bekeken. En wordt gezongen op straat. Ook zijn er al de parodieën. Dat betekent dat het liedje van Jos van Oss, die ook voor boekingen te mailen is, inslaat als een bom. Of had u nog niet van 'Ik heb een Gooische R, en ook nog dubbel D' gehoord? Hoe dan ook, het gerucht gaat dat Jos van Oss niet echt authentiek is. Het nummer zou een hele goede en slimme reclamestunt zijn van de PR-afdeling van het biermerk Bavaria. Zo loopt Jos van Oss in de amateuristische clip de hele tijd met een blikje van het Brabantse biermerk rond. Ook verwisseld hij een blikje Heineken bij het standbeeld van Hazes voor een blikje Bavaria en lijkt hij tegen het Heinekenmuseum aan te pissen.

Maar naar nu blijkt, is het een grap van acteur Sjaak-Pieter van Es. Hij zit op de toneelschool in Amsterdam, maar heeft zijn wortels in Brabant liggen. Via Edwin Evers, de stadionspeaker van NAC en YouTube heeft 'Jos van Oss' een grote hit in handen gekregen. Of het nu een viral, een grap of echt was, Jos van Oss is sowieso een carnavalskraker. De humor van het nummer en de clip geven het veel sympathie. Daarom hoeft Jos van Oss, of Sjaak-Pieter van Es, zich ook geen zorgen te maken over zijn loopbaan na het carnaval. Het komt wel goed, met die Sjaak-Pieter. Of Jos. Of wie dan ook.

Afbeelding: Screenshot

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017